Maan mainiossa Rymättylän Tuulisolmussa oli illan viimeinen vaalipaneeli. Suorassa rivissä kaikki naantalilaiset ehdokkaat, joista paikkaansa puolusti perussuomalaisten kansanedustaja Wilhelm Junnila.
Me muut haastajina.
Kahvila oli tupaten täynnä ja taas nosteltiin punaisia ja vihreitä lappuja perhearvoista dieselveroon ihmisten iloksi ja opiksi. Mielellään perustelisin pelkistykset myös, mutta ymmärrän konseptin. Huomaan etsiväni enemmän yhtäläisyyksiä ehdokkaista kuin eroja. Sen löytää mitä etsii.
Päivällä kiersin taas yrityksiä, nyt Liedossa ja Salossa. Kävin Pekant Lieto Oy:ssä, Vainion Liikenteellä ja Yrityssalo Oy:ssä. Opin muun muassa sen, että monen firman varasto on koko ajan tien päällä. Perheyhtiö Pekant Oy työllistää yli 70 ihmistä ja liikevaihtokin jo 12 miljoonaa. Teiden kunto ja työntekijöiden löytyminen isoimpia ongelmia. Mitä lyhyemmän aikaa tavara seisoo varastossa sen parempi. Teiden tulee olla kunnossa.
"Henkilöliikenteessä ei toimi markkinatalous. Kaupungeilla on omat yhtiönsä ja kilpailua rajoitetaan."
Näin ei tarvitsisi olla.
Pauli Aalto-Setälä
Pauli Aalto-Setälä on saaristossa asuva kokoomuksen kansanedustaja, joka lopetti yritysjohtajana, jotta voisi keskittyä kokonaan suomalaisten hyvinvoinnin ja turvallisuuden edistämiseen sekä Saaristomeren pelastamiseen.